Storfjellet, Kvaløya (20.09.2019)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Storfjellet (415m) 20.09.2019 11:08
Visits of other PBEs Henrikvik gravlund P-plass (35m) 20.09.2019 10:18

Årets rypejakt er bytta ut med eldreomsorg i Lofoten. Like greit, for det er jo ikke en fugl og se. Men måtte jo bare en tur innom Tromsø og hilse litt på. Håpet for helga var bla Hamperokken, Store Blå, Skamtinden og/eller Store Russetinden. Men med nysnø langt nedover fjellsida og ustabilt vær får alle disse toppane være i fred for oss. Men kan jo komme oss ut på tur.
Kjørte ut til Kvaløya og til Henrikvik og parkerte ved gravlunden. God sti opp og langs vestsida av Middagsskarvatnet. Greit å gå opp og videre til toppen. Møtte snøen ved ca 300 moh, men lite og grei å gå i. Fikk det littt travelt for å rekke en lunsjavtale. Sleit litt oppover etter sjukdom, men så herlig å være ute og i så vakre omgivelser! Kjempe utsikt fra toppen. Gikk byger på alle kanter, men vi gikk klar av dem alle. Regna både før og etter turen.
Da blir det sosialisering resten av dagen og planlegging av ny tur for morgendagen. I låv Tromsø <3