Vestnes: Storskorka/Jensbua (19.09.2019)  5

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Storskorka (861m) 19.09.2019 17:14
Visits of other PBEs Storskorka p-plass (80m) 19.09.2019 15:54

Etter en formiddagstur i Stordal kommune, var jeg klar for nye eventyr på min ferd mot helgas peakbooktreff i Romsdalen. Kjørte derfor innerst i Tresfjorden og videre oppover mot Øvstedalen. Her går en rødmerket og fin sti oppover mot Storskorkja og Jensbua som ligger flott plassert på toppen.

Jeg traff et voksent par ved stistarten. Det var byger på vei innover og allerede noen drypp i lufta. De var spent på om jeg skulle til topps og sendte meg av gårde med setningen: "ja, det går nok sikkert bra..." Det er alltid betryggende ;-) Som sagt, flott sti helt til topps. Nydelig flott denne Jensebu, som sikkert har tatt mange dugnadstimer å sette opp. Flott tillaget og med en utedo helt ut på tampen av fjellet! Imponerende ;-)

Etter retur var det bare å sette på god DJ friendly mix på spotify og cruise videre mot Isfjorden hvor en del peakbookere allerede hadde innlosjert seg i Villa Vengetind for opplading til en flott turhelg.
Toppen av Storskorkja er imponerende fra stistarten
Turbotrim på vei oppover
Mye godt arbeid er utført og underveis på veien opp mot Storskorkja
Mot Litleskorka
Jensebua
Meget flott  og innholdsrik hytte på toppen
Meget flott og innholdsrik hytte på toppen
Utsikt mot Øvstedalen og Tresfjord
Her skulle en ha tatt seg bedre tid, det får bli senere!