Oppskot (15.09.2019)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Oppskot (302m) 15.09.2019 10:19
Visits of other PBEs Enga p-lomme (159m) 15.09.2019 09:44
Kjørte Rv 123 tilbake til Enga og inn til parkeringen ved skytebanen. Hadde egentlig tenkt å gå stien Gryltetjernet inn til denne toppen, men da det regnet kraftig natten før, valgte vi veien inn. Glad vi parkerte ved skytebanen for veien inn til parkeringen ved skogskanten var ikke så bra for bobil i dag. På kartet står bommen helt nede ved veien, men det er feil, den står i skogskanten der det er markert P på Peakbookkartet. Gikk inn og oppover grusveien i blåsten, men med sol og nydelig vær. Videre ved veislutt er det ATV vei videre til litt innenfor hytten, derfra en litt overgrodd og blaut sti til siste kneiken opp, fin sti opp derfra. Fint tårn på toppen og litt utsikt fra det. Det blåste kraftig i tårnet, så nisten ble inntatt på benene under tårnet. På veien ned traff vi en kjenning fra Skien. Ingen hjortelusfluer på denne turen.