Trehørningen i solnedgang. (12.09.2019)

Written by uglefisk (Paal Andre Lund) GSM

Ascents Trehørningen (868m) 12.09.2019

Idag var vi på jakt etter litt solnedgangsbilder så startet ganske sent. Denne toppen mangler jeg og det stemmer nok kanskje at denne er den mest utilgjengelige toppen på Kvaløya. Parkerte ved hundegården siden av Storelva. Begynnelsen fant vi ingen sti før vi kom opp til første vannet. Her gikk det en sti på vestsiden. Så rotet vi oss litt vekk fra stien men fant den på returen. Øverste delen av vannet så gå langs stranda så ser man stien som tar deg opp til neste vann. Denne går også på vestsiden. Når man kommer til enden av det øverste vannet er det full offroad. Så da var det bare å sikte seg inn på det naturlige valget.
Vel oppe på ryggen blir du slått av en storslagen utsikt mot Ersfjorden. Herfra var det bare å følge ryggen opp til toppunktet. Overraskende varmt idag, men litt vind. På toppen briljerte Alex med engangsgrill, pølser og 2 øl. Det ble et herremåltid! På returen var det fult behov for hodelykter da det ble svart når vi kom ned det til det øverste vannet!
Takk for turen!

Alex i posering

Wow

Written by Atomsilda 12.09.2019 17:16

Mektig natur og supre bilder. Det er bare å kose seg. "Eia var jeg der" :)