Tromsdalstinden (11.09.2019)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Start point Tomasjordnes (7m)
Endpoint Tomasjordnes (5m)
Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Tromsdalstinden (1,238m) 11.09.2019 17:52

Det var på tide med en barmarkstur til Tromsdalstinden, så gikk litt tidlig hjem fra jobb. Syklet hjemmefra og innover Tromsdalen til ett lite stykke opp i bakken mot Folkehjelpshytta, da ble det for mye stein og ujevn veg så da satte jeg fra meg sykkelen og gikk resten. Fulgte rødmerket sti mot Tromsdalstind nordryggen som er godt skiltet fra veien, den krysser Tromsdalen og elva, er bro her og så og videre opp på snaufjellet. God rødmerket sti å følge. Tok av fra den merkede stien litt før krysset mot Skarvassbu og fulgte en snarvei ved foten av fjellet ett kort stykke før jeg igjen kom inn på den merkede stien til Tromsdalstind. Kommer ettehvert opp i steinur og følger ryggen oppover til den store varden på toppen. Kjempefin utsikt. Noen mørke skyer var på vei innover så ble ett kort opphold før jeg gikk samme vei tilbake. Peakbookappen fulgte ikke helt med på trackinga på hjemveien, jeg fulgte samme vei så den snarveien det ser ut som jeg tok i Tromsdalen er ikke reel. Totalt litt over fire timer på tur.