Kongsliknuppen, Heimre Fagerdalshøe og Synshødn (04.09.2019)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Bygdin (1,072m)
Endpoint Bygdin (1,072m)
Ascents Kongsliknuppen (1,386m) 04.09.2019 09:36
Heimre Fagerdalshøe (1,510m) 04.09.2019 10:24
Synshorn (1,475m) 04.09.2019 10:53
Synshorn Sør (1,455m) 04.09.2019 12:00

Jeg hadde fått parkert bobilen på baksida av Bygdin fjellhotell og fått koblet på strøm der dagen i forveien. Veldig kjekt når det var ganske kjølig om natta, stjerneklart og flott ! Det var meldt regnvær fra ca kl 10

Satset på å komme meg av gårde i vettig tid og var ganske fornøyd med innsatsen :-) Været var ennå ganske bra selv om jeg kunne ane konturene av gråværet som var på vei. Fin sti oppover mot Heimre Fagerdalen. Tok av fra denne stien oppå høgda og fulgte lettgått terreng mot toppen av Kongsliknuppen. Deretter like lettgått ned og rett mot toppen av Heimre Fagerdalshøe. Selv om kl var passert 10, var ikke bygene ankommet området ennå og jeg tok derfor returen via den flotte ryggen mot Synshorn. På Synshorn møtte jeg de første snøfnuggene og jeg returnerte mot Bygdin igjen. Tok meg tida til en god økt med blåbærplukking underveis i lavlandet i lett regn og fikk sikret meg et par dagers dessertkvote! Tilbake ved parkeringen, høljet regnet omsider ned. Snakk om perfekt timing ;-)

Flott og kjølig morgen ved Bygdin
Kongsliknuppen
Ned mot Heimre Fagerdalen i begynnende flotte høstfarger
Deilige, store og svært smaksrike blåbær i høyden!