Stubnerkogel (22.08.2019)  4

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Stubnerkogelhutte (2,224m)
Endpoint Sportgastein (1,594m)
Ascents Kleine Stubnerkogel (2,264m) 22.08.2019 08:49
Visits of other PBEs Bockhartseehütte (1,940m) 22.08.2019 13:14
Veldig fint med Tv-kanal med Webkamera fra de omkringliggende fjellene. Det var ingen ting i dalen som tydet på en fantastisk dag i fjellet, grautkjukk tåke. Gondolbane opp på fjellet. Var en tur bortom Kleine Stubnerkogel for utsiktens skyld. Fenomenal utsikt på en godværsdag. Vi valgte å gå stien nede i vestsida istedenfor over Zitterauer Tisch. Gunvor syntes det så litt skummelt ut der. Siste dag var vi på Zitterauer Tisch og Gunvor syntes faktisk det var skumlere bort lia. Stien var flat men lia svært bratt! Tok oss god tid og nøt utsikten. Kom etterhvert til Mielsbichscharte hvor en bratt nedstigning begynte. Delvis litt sleipt nedover mot Unterer Buchartsee. Tok en tur om Buchartshutte og fikk oss en velsmakende kald øl. Satt sammen med et par nordmenn. Så var det bratt sti og vei ned til Sportgastein. Her ble det mat før vi tok bussen tilbake til Badgastein.

Portal på Stubnerkogel.

Mot nord, mektige fjell opp mot 2941 Hochkonig som høyest.

Mot vest, til venstre med bre Ritterkopf 3006.

Zitterauer Tisch.

Hengebru, var så fast bardunert at den var som en vanlig bru!

Gikk en tur på stien.

Den lokale Tors hammer i liten målestokk.

Litt mer kronglete. Bak Schareck 3122.