Skjenås (21.08.2019)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Skjenås (385m) 21.08.2019 15:00

Endelig litt fint vær i vente og jeg gikk fra jobb kl. 13:00 for å kunne ta 3 småtopper i Lunde. Skjenås først ut. Kjørte til Lunde, videre i retning Bø og tok av til Norheim. I neste veikryss, til Norheim igjen og kjørte så bare noen hundre meter til første grusvei til høyre (Ta opp til høyre i det du ser badeplassen på venstre side ved Norheimstjønna). Kjørte opp til en sterk høyresving og tok grusveien inn til venstre i svingen. Parkerte på venstre side før bommen (ved en gammel bil). Gikk inn på grusveien og tok første sti opp til høyre, merket med en rød pinne ved starten av stien. Fulgte sien oppover, litt på traktorvei og litt sti, merket med røde trekanter her og der opp til postkassen med boken i. Skrev oss inn der og gikk videre bort til toppen. Da vi skulle gå ned igjen fant vi litt gammel merking på en stein og prøvde å lete etter stien der, men den var ikke synlig lengre og det ble bushing tilbake til den gode stien. (Derfor rart spor på GPS på vei ned.)
Ellers samme vei ned igjen og videre for neste topp.