Emdalstindane (15.08.2019)

Written by Olaeros (Ola Esten Røssum) GSM

Ascents Emdalstindane (1,452m) 15.08.2019
Midtre Emdalstindane (1,434m) 15.08.2019

Gikk opp som beskrevet i boka til Standal: Parkerte litt før tunellen ved Røyr, over ei lita bru og opp skredbanen mot bekken. Fulgte denne på venstre side i starten, og krysset omtrent der bekken svinger oppover mot høyre. Ingen sti opp, men gikk greit å komme seg opp på ryggen. Siktet mot en tydelig varde som viste seg å være muret av helt hvit stein, imponerende arbeid! Dette var så og si på toppen av Midtre. Fulgte ryggen sørover med enkelte omgåelser i østsida. Ingen vanskeligheter bort til 1452. Videre fra der morsomt bortover eggen. Ett parti var spesielt eksponert: fire fem meter der man kunne sitte skrevs over eggen, men ingen tekniske vanskeligheter. Kom etter hvert ned i skaret før topp 1324, og satte kursen nedover steinrøysa. Sikta meg ned mot bekkefaret til venstre, og jammen viste det seg etter hvert en rødmerket liten sti som endte opp ved bilen. Deilig!