Solemklumpen og Grytklumpen. (15.08.2019)  5

Grytklumpen (365m) 15.08.2019 17:18
Visits of other PBEs Solemsdalveien bom (57m) 15.08.2019 16:00
Lastan P-plass (170m) 15.08.2019 16:00
Solemklumpen har jeg vært på før men denne gang skulle oppstigningen skje fra motsatt retning fra forrige gang. Denne gangen ble det også en tur innom Grytklumpen som i motsetning til Solemklumpen har en imponerende varde.Lastan p-plass er en fin plass å starte fra.Fulgte den merkede stien opp til Solemklumpen herfra.Veldig våt etter flere dager med regn.Mye av turen går du også i myr terreng.Vel oppe på Solemklumpen var det god oversikt til å stikke ut kursen mot Grytklumpen som måtte gå i terrenget uten sti (fortsatt en god del myr)Det ble en litt lengre pause oppe på Grytklumpen med litt påfyll av tørt og vått.Så ble kursen satt rake vegen mot stien som jeg kom på etter hvert.Flott tur.
Meget bra merking og info ved Lastan p-plass.
Julaftan kom tidlig i år :)
Solemsklumpen. Her mot øst.
Mot Melhusklumpen og Naglen lengre bak.
Ned mot Leira og Botn.
Grytklumpen med Storsalen 489 moh.til venstre og Solemsklumpen 397 moh. til høyre.
Panorama fra Grytklumpen.
Ned mot Rissa Sentrum og Kvithylla.
Mot ytre Fosen.Kopparen 483 moh. skimtes langt der ute.