Skamtinden - 100m pf Tromsø (13.08.2019)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Skamtinden (884m) 13.08.2019
Visits of other PBEs Skamtinden parkering (20m) 13.08.2019

Jeg skulle til Rundheia etter arbeid, som er en ti på topp tur, men synes det var veldig langt å kjøre bare for den korte turen, så da fant jeg ut at Skamtinden lå like i nærheten og bestemte meg for å gå på den først. Kjempeflott vær i Tromsø, sol fra blå himmel. Kjørte til Tromvik og fulgte skilt mot Rekvik som fort ble en veldig dårlig grusvei, spesielt bakken ned til Rekvik var dårlig. Parkerte på Skamtinden parkering ta til venstre i Rekvika så ligger den i enden av veien. Her starter merket sti mot Skamtiden. Var masse biler på parkeringsplassen, men fikk akkurat plass til min bil. God sti i starten gjennom krattskog før en kommer opp i høyden. Litt løs grus enkelte steder og når en kom opp i steinura så var det varder, men tydeligvis flere stier som er vardet for jeg gikk opp en sti som gikk opp ryggen mot den nordvestre toppen før den fortsatte mot Skamtinden. Jeg gikk ikke helt opp til den norvestre toppen men fortsatte mot Skamtinden. Masse steinur og litt enkel klyving helt på slutten. Kjempefin utsikt fra toppen. På vei ned fulgte jeg varden som ikke går til den nordvestre toppen. Brukte 1 time og 25 min opp og totalt 2,5 time på turen.