Fagerliheii - Drangedal kommune (09.08.2019)

Written by Stigun GSM

Ascents Punkt ved Fagerliheii (910m) 09.08.2019 13:31
Fagerliheii (911m) 09.08.2019 13:33
Visits of other PBEs Kragerø (0m) 09.08.2019 12:00
Den firehjulige ankomsten til stistart skal det sises lite om (stikkord; lite drivstoff på tanken, idiotisk omvei for å finne bensinstasjon,++)Vi ankom da omsider Fagerliheii parkering, flere andre var på tur. Etter et par hundre meter på skogssti fortsatte stien for en stor del på sva oppover hyller og avsatser, godt merket.
Mye svagåing..

Når vi trodde neste rygg/avsats var toppen dukket en ny opp, inntil vi plutselig var oppe ved en stor varde, som iflg appen ikke skulle være toppen. Høyeste punkt på Fagerliheii såvel som høyeste punkt i Drangedal kommune; Punkt ved Fagerliheii, lå på en ny lav rygg ca 400m nord for varden; knappe hundre meter fra hverandre. Skiftende skydekke med en del sol, men litt kjølig vind på topplatået.
HP i Drangedal kommune. Varde ved utsiktspunkt i sør ses i bakgrunnen
..mens Fagerliheiis HP ligger i Kviteseid et steinkast unna.

Noen modne molter på myrene mellom varden ved utsiktspunktet og dagens turmål utgjorde forrett til niste i le av varden. Ned samme vei, og videre til Langesund/Kragerø.