Trekant over Fjelldalen (01.04.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Skrehelle (553m) 01.04.2012
Visits of other PBEs Ramsberget (418m) 01.04.2012

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sigurd,Magnus, Amalie og Sniff:))))

Vi parkerte på parkeringen oppe i fjelldalen. Vanlig vei opp fra tverr linja Skien-Steinsholt.
Mange biler i dag, men fant parkering til slutt. Vi skulle egentlig over til Danserfjell på grensa til Siljan, men det blåste mer en hva barna satte pris på, og litt snø i lufte gjorde at vi heller rastet ekstra lenge oppe på Skrehelle meg baguetter fra eget kjøkken:)))

På tur ned igjen, svinget jeg og Magnus innom Ramsberget, som hadde en utrolig flott utsikt ut over Skien og Porsgrunn. Absolutt vært turen innom på tur til eller fra Skrehelle, eller kanskje bare stedet i seg selv:)

Alle stier til og fra her er godt merket med blå merking, "som vanlig" får en vel om Telemarks sine turistforenings løyper. Skryt skryt!

Avsluttet dagen med rekognoseringstur til Luksefjell,,, og jepp, vi kommer tilbake!!!!