Slettheia, Foksåta og Grøtet (10.08.2019)

Written by Birgitte

Start point Reiten
Ascents Foksåta (632m) 10.08.2019
Grøtet (698m) 10.08.2019
Slettheia (635m) 10.08.2019

Parkerte nede ved Reiten, i en sving hvor det var litt plass. Sykla oppover Reitenvegen igjennom et gårdstun og fulgte traktorveien oppover mot Heggdalsvatnet. Der låste vi syklene og fulgte stien oppover merket mot Slettheia, mista stien etterhvert så gikk bare oppover mot Slettheia, var drøy den siste bakken opp der(som å gå på en tjukkas med all lyngen). Tok en liten matpause på Slettheia før vi gikk bort og opp til Foksåta. Gikk tilbake nedover ryggen og fulgte en rødmerka sti(var endel trestolper som dukka opp etterhvert) ned i skaret og oppover mot Grøtet. Vel oppe på Grøtet tok vi en matbit før vi ruslet nedover mot den stien vi hadde gått på vei opp. Kom inn på denne stien og jogget ned til Heggdalsvatnet for å rekke 16:50 ferga. Det tok 12 min på sykkel ned fra vannet til bilen, noe som gjorde at vi rakk ferga med 2 min margin. Digg å slippe å vente 1 time til neste.