Lauvkollen (08.08.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Lauvkollen (704m) 08.08.2019 17:09

Det var mulighet for å rekke en topp til i dag, og vi tok en avstikker opp mot Lauvkollen. GO ville ikke bli med opp, men ville heller gå veien ned igjen mens jeg stakk en tur opp på toppen av Lauvkollen.
I iveren etter å komme på tur, klarte jeg å glemme turklærne i utstyrshengeren som vi hadde satt igjen nede på asfalt veien. Dette ble derfor en tur i sandaler.

Infotavle ved snuplassen innerst i veien
Turen startet på litt rufsete sti gjennom hogstfeltet
Lengre inn gikk det greit å gå på fin og merket sti
Inn mot toppen ble det å gå i terrenget og over noen multemyrer
Da dukket det opp en bergknaus som så ut som høyeste punkt
En liten varde på toppen, ellers var det ganske urørt natur på toppen av Lauvkollen
På tur ned igjen så jeg dette skiltet ved et stikryss. Dette hadde jeg oversett på tur opp.

Veldig lett og flat tur dette i forhold til dagens første tur. Jeg kjørte ned igjen og nådde igjen GO akkurat i det hun kom ned på asfaltveien.