Vardefjell (08.08.2019)

Characteristic Trip by foot
Ascents Vardefjell (814m) 08.08.2019 11:07
Skåråfjell (813m) 08.08.2019 12:00

I går kveld kjørte vi til Kongsberg hvor vi sov over ved en idrettspark. GO ville heller ta en bytur enn topptur i dag, så hun syklet inn til sentrum. Jeg tok imidlertid motorsykkelen og kjørte inn til turstart for å gå på Vardefjell

Ved enden av veien startet det en lite brukt, men merket sti
Duggvått gress hang inn i stien og andre steder var den grodd igjen, så jeg ble rask våt
Infotavle et stykke inn på stien
Da var det gløtte i skogen så jeg så et berg som stakk opp
Jeg fulgte ikke helt med der stien tok en 90 graders sving og havnet ut på denne myra hvor jeg rotet litt før jeg fant igjen stien
Når jeg fant igjen stien så jeg at det faktisk var skiltet der jeg hadde gått feil
Surtetjørn lå der blankt og svart
Jeg tok av stien og startet turen opp mot Vardefjell i krevende terreng
Her møtte jeg på en bergvegg som jeg ikke kom opp, så da ble det å gå langs den for å finne en vei opp
Et stykke bort gikk det greit å følge berget oppover