Hawk Hill (27.07.2019)  4

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Parkeringsplass NØ for toppen (230m)
Endpoint Parkeringsplass NØ for toppen (230m)
Ascents Hawk Hill (281m) 27.07.2019

En koselig lørdag med familien ble brukt i Sausalito, en liten fiskelandsby like nord for San Francisco. Golden Gate Bridge var dekket av tåke da vi kjørte over den tidligere på dag, hvilket gjorde at vi ønsket å kjøre opp på utsiktspunktet v/Hawk Hill for å få utsikt. Utsikten er typisk best på ettermiddag, da det ofte er tåke tidligere på dag. Denne dagen ble det dessverre aldri tåkefritt, men likevel ingenting å si på utsikten!

Vi parkerte omtrent 500 meter nedenfor denne parkeringsplassen, da vi regnet med at den skulle være full. Dette er derimot parkeringsplassen som ligger klart nærmest toppen, såpass nært at det knapt kan kalles en fjelltur å gå herfra

Vi gikk gjennom en tunnel, hvor vi i praksis gikk under hele fjellet. Toppen ble så besteget fra nord

Pappa på vei opp trappene mot toppen

Utsikt nordover. Mount Tamalpais (784, til høyre) er den høyeste toppen i hele Marin County, og også den høyeste toppen man ser fra mesteparten av San Francisco (Med mindre man går høyt nok opp til å se Mount Diablo (1178) eller Copernicus Peak (1329))

Selfie fra toppen! San Francisco og Golden Gate Bridge kan såvidt skimtes gjennom tåkehavet. Oakland til venstre

Som de turistene minst 3 av oss er, så fikk vi selvsagt noen tilfeldige til å ta gruppebilde av oss på toppen. Hele ekspedisjonslaget nådde nemlig toppen!

Vi gikk en kjappere (mer direkte) rute ned igjen: Rett sørover mot den øverste parkeringsplassen på fjellet