Stortinden - Tromsø (07.08.2019)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Andersdal (60m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Stortinden (1,320m) 07.08.2019

Norges største pf-topper
7.8.2019
Kjørte fra Sørbotn (E8) ut Ramfjorden til siste gård i Andersdal. Veien fortsetter ca 1 km, men var skiltet innkjøring forbudt. Fulgte først normalruta langs en dreneringsgrøft. Bløt og myrete sti i starten, men ble tørr og fin etterhvert. Gikk til høyre i sti-delingen ved Rundvatnet og holdt til venstre i neste deling. Begge delingene er nå markert med noen steiner. Fortsatte slakt opp til bekk-dalen, hvor den brutale 1100-meters-bakken starter. Nederst gress og lyng, i midten småstein og grus, øverst stor steinur. I den vesle varden på Stortinden (1320) lå en matboks med notisblokk. Siste underskrift i 2015, så boksen er nok litt for godt gjemt. Luftig utsikt ned i Lavangsdalen.

Stortinden er en av 85 fjelltopper i Norge med PF over 1000 meter.

Litt rufsete start
Målet i sikte
Skrekk og gru

Written by otto 07.08.2019 21:28

Når jeg vet at dere har tatt toppen, blir det lettere for meg. Gps-spor er fine greier. Ps likte Reitetinden bedre enn Stortinden..

Sv: Stortinden

Written by opps 07.08.2019 22:11

Ja greit med GPX spor å nå kan du få spor opp på Nondagstinden som vi besøkte i dag.

Written by opps 07.08.2019 21:15

Fin tur dette Otto, ser ut til at du gikk samme rute som vi gjorde.