Tveitfjellet (06.08.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Characteristic Bike trip
Ascents Tveitfjellet (421m) 06.08.2019 18:36

Etter å ha kjørt ned Setesdalen satte vi kursen hjemmover. Vi kjørte til Åmli og valgte å parkere for natten ved friområdet ved badeplassen. Da ble det en trimtur på sykkel over Tveitfjellet for meg, før vi begge avsluttet med å bade på den fine badeplassen de har her.

Turen startet med at jeg krysset denne gamle fine brua over elva
Etter å ha syklet opp boligfeltet og inn en sidevei, kom jeg til litt røffere kjerrevei som jeg kunne følge opp på fjellet
Stien var både skiltet og merket, riktignok ikke til toppen, men mot Bjønnehiet
Oppe på fjellryggen ble det veldig lett å sykle
På berget her oppe koste jeg meg veldig med syklingen
På toppen stod det en antenne
Etter å ha pratet med en lokal mann jeg traff, valgte jeg å sykle videre og ned på andre siden av fjellet
Hytta ved Bjønnehiet
Det lå et idylisk tjern ved hytta
Det  var masse utfordrende og rufsete sti å sykle ned igjen på denne siden av fjellet
Det var masse utfordrende og rufsete sti å sykle ned igjen på denne siden av fjellet