Storviglen (04.08.2019)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Ljøsnavollen (755m)
Ascents Storviglen (1,561m) 04.08.2019 12:45
Visits of other PBEs Ljøsnåvollen seter (760m) 04.08.2019 10:05
Vi overnattet i bobilen på snuplassen siden parkeringsplassen var full da vi kom, kjørte godt ut i terrenget så vi var ikke til hinder for noen. Var en som tydelig ikke var fornøyd, fikk noen stygge blikk. Det var imidlertid to biler med hengere som sto på snuplassen, det var ikke så bra. Tiurjegern kom som avtalt, veldig greit å slippe å kjøre bobilen inn den veien. Hadde neppe vært noen suksess. Ble noe lenge å vente på at bommen åpnet. Siden det bare er en dag i året det er åpent er det ikke noe fastsatt tidspunkt. Veien er jo dessuten først og fremst åpen for dem som skal på gudstjeneste. Vi valgte bokstavelig talt å komme nærmere himmelen :-), dette førte til at vi ikke fikk tid til å ta pause på Ljøsnavollen på returen. Synd det for rømmegrøt er en favoritt. God sti og lettgått innover. fant også god rute opp, så det ble lite ur å gå i. En del andre folk på toppen. Ruta vi tok ned var noe dårligere.
takk for trivelig tur Arne.

Toppen, Arne har bare siste kneika igjen.

Femunden, med Sølen til venstre, Flenskampen i midten og Sålekinna til høyre.

Uren luren turen steiuren.

Ljøsnåvollen

Written by innerdal 04.08.2019 19:41

Ble det kaker og god mat på Ljøsnåvollen.. Litt synd at vi ikke var på hytta.

Sv: Ljøsnåvollen

Written by BjørnF 04.08.2019 19:52

Ble ikke tid til det. Noen som skulle rekke butikken i Funesdalen :-)