Flenskampen (02.08.2019)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Ascents Flenskampan (1,292m) 02.08.2019 12:52
Flenskampan Midtre (1,214m) 02.08.2019 14:05
Visits of other PBEs Skytterhusveien p-plass (680m) 02.08.2019 09:27
Kjørte inn til Tufsingdalen p-plass, ikke rare plassen for bobilen der, det gikk med litt tørrkvist for å si det slik. Oppdaget neste dag at det var en større plass litt lenger opp. Drøyt med 90 kr for å kjøre noen hundre meter, men tanken var å kjøre helt over til veien mot Synnervika, droppet det. Fint vær og varmt, men god vind så det ble bra da vi kom opp av skogen. God sti helt til der oppstigningen begynte. Der gikk vi oss rett på ei naturlig steintrapp som var ca 300 meter lang. Mye lettere enn å gå i mose og lyng. God utsikt på toppen. Virra litt rundt for å prøve å finne det høyeste punktet. Veldig rart det der, når du står på en flat topp, du står der du tror det er høyest og så ser det høyere ut litt lenger bort. Vel kommet dit ser det høyest ut der du var. Traff noen svensker på fisketur.

Toppen litt til venstre. Røtjønna, navnet sier hva slags fisk en får her.

Naturens steintrapp.

Fin utsikt over Femunden.

Zoomet inn på neste turmål, Storviglen.

Gunvor prøver å spionere gjennom taket. Forsvarets installasjon?

Sølentoppene helt til venstre. Røtjønna. Der har jeg både badet og fisket tidligere. Nå var det bare Gunvor som badet.

Flott varde på Midtre Flenskampen. Sålekinna bak.