Lagocohkka (01.08.2019)

Geschrieben von DagL (Dag Lukkassen)

Tourlänge 1h 08min
Entfernung 4,2km
Höhenmeter 803m
Besteigungen Lágočohkka (1.076m) 01.08.2019
Sovende Dronning og Varden ved Lagocohkka.

Turen til Lagocohkka starter innenfor det innerste vannet i Håkvikdalen, Storvannet. Bilveien går her langs ei elv som det går ei gangbru over. Man setter fra seg bilen ved en litt stor parkeringsplass like ved. Etter å ha gått over brua fortsetter man langs en tydelig sti/weaselvei, som man etterhvert skal ta av fra når man er kommet ca 480 moh. Herfra er stien mindre tydelig, men ettersom turen er Tipåtopptur i 2019 er det forholdsvis greit å følge merkingen oppover. Jeg mistet merkingen ca 100 høydemeter fra målet, men da så jeg toppunktet tydelig, så det var lett å finne fram. Bruk gjerne gps-sporet mitt om du er usikker. Jeg brukte 1 time og 8 minutter opp i litt raskt tempo. I mer moderat tempo må man nok påregne nærmere 2 timer.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.