Tur til den lille Muen (28.07.2019)

Written by Furusethmotorsport (Vidar Furuseth) GSM

Start point Rondanevegen (1,088m)
Endpoint Rondanevegen (1,087m)
Ascents Muen (1,424m) 28.07.2019

Vi som omtaler Heidalsmuen som selveste muen, må jo bare ta en tur på den lille, bare for å rettferdiggjøre omtalen. Nå er det ikke slik at de har samme navn, og sånn sett er det bare den lille som egentlig kan kalles Muen. Derimot er Heidalsmuen gigantisk i forhold, og er dessuten vårt lokale fjell på hytta, og derfor fått forkortelsen og kallenavnet Muen.

Vel, den "lille" muen ser ganske stor ut på nært hold der oppe på Venabygdsfjellet. Likevel er turen opp ganske så enkel og kort med parkeringsplass rett ved riksveien. Med såpass grei tilgjengelighet blir toppen et ganske populært turmål for de ikke fullt så bevandrede topptur-entusiastene. Dessverre bærer det noe preg av akkurat det, med en skog av varder på toppen.

Der er'n!
Fin sti rett fra riksveien.
Fin utsikt fra toppen.
..men alt for mange varder.