Napuren - Fyresdal, 300/404 (29.07.2019)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Napuren (1,284m) 29.07.2019
Visits of other PBEs Velebekkroi parkering (818m) 29.07.2019

Jeg fikk med meg mor og Asbjørn på jubileumstur til kommunetopp nr 300 til Napuren. Fra riksvei 9 kjørte vi Rv 45 til Velebekkroi parkering som er en snuplass på venstre side av veien, men vi parkerte godt ut i kanten så bilen ikke skulle være i veien. Fulgte veien videre noen få meter til vi kom til der den merkete stien mot Napuren starter, på høyre side av veien. Godt merket sti med noen gjørmete partier i starten, og godt skiltet i stikryss. Fra 900 til 1000 moh var det noe bratt ur og tau var lagt ut et sted. Vi gikk sakte men sikkert oppover her. Deretter flatet det ut og var lettgått terreng langs Kuskardtjønnane før stien svingte oppover Kuskardet og videre opp den siste biten til Napuren. Godt merket sti hele veien. Flott utsikt i alle retninger fra toppen, så det var helt klart en fin jubileumstopp. Vi brukte 2 timer og 40 minutt opp i rolig tempo. Pause på toppen for å nyte utsikten før vi gikk samme vei tilbake. Brukte totalt 4 timer og 50 minutt på turen. Mor og Asbjørn var med og var også veldig fornøyd med turen.

På vei opp det bratte partier
På vei opp Kuskardet
Napuren

Kommunetopp nr. 300!

Written by knutsverre 06.08.2019 22:51

La først merke til denne nå! Gratulerer med rundt tall og oppnådd milepæl, Solveig!

Sv: Kommunetopp nr. 300!

Written by Sola19 06.08.2019 23:02

Tusen takk Knut Sverre :)