Synshovden (29.07.2019)

Ascents Synshovden (790m) 29.07.2019 11:22
Visits of other PBEs Rosheimsvegen-Gunnarsete bomveg (369m) 29.07.2019 10:37
Synshovden parkering (500m) 29.07.2019 10:37
Storm melder ustabilt vær og vi tenker å gå en kort tur i dag. Valget falt på den flotte utsiktstoppen Synshovden. Kjørte RV 13 fra Vik og opp Bøadalen til Tistel, så til krysset ved gården Rosheim og Fjerdestadvegen. Bom som koster kr 50,-. Betales med Vipps og kontanter. Parkerte bilen og gikk opp grusveien med overskyet vær, 25 plussgrader og lummert. Der grusveien går over til sti er det rødmerking til toppen. Utsikt i alle retninger, men litt moe gjorde at vi ikke kunne se så langt utover fjorden i dag. Helt vindstille på toppen, og solen tittet frem inni mellom. Boka i postkassen vitnet om at er en populær topp i Vik sin Fjelltrim. Vi spiste lunchen vår her oppe og fulgte med på båtene som gikk innover fjorden. Gikk ned igjen til bilen samme vei, men glemte å slå av appen. Da vi kom utover i Seljadalen, kom regnet. Heldige oss.

Glemte å slå av GPSen da vi kom ned igjen til bilen. Parkering er der vi startet.