Aiguille du midi /Cosmiqies hytten (14.07.2019)  6

Characteristic Alpine trip
Ascents Aiguille du Midi (3,842m) 14.07.2019 14:10

Alpene juli 2019 - Chamonix , Gran Paradiso , Stafal, Saas-Fee

Dag 1:
Endelig var det vår tur til å besøke Alpene. Terje (terje61) hadde opplegget klart i detalj.
Frida, Janne og jeg kunne bare cruise igjennom hele uken. Planen var som følger:
Akklimatiseringstur til Aiguille du midi - med videre tur /overnatting på Cosmiqies hytten. Her fikk vi kjenne høyden, fikk hodeverk og kvalme utover natten. Men det ble med dette, videre slapp vi unna høydesyke.

Dag2:
Retur til Aiguille du midi i snøstorm, deretter banen ned til Chamonix.
-Kjørte så til Italia med Gran Paradiso som mål. Gikk opp til Refugio Emanuele Vittorio hytten på 2732 moh.
Dag 3:
Tur til Gran Paradiso (Madonna).Alpestart kl.04:00. Etter nådd toppen returnert vi til bilen og kjørte videre til Stafal hvor vi overnattet.
Dag 4:
Tok banen opp til Punter Inderen, gikk videre opp på VincentPiramid 4215 moh. Returnerte til Capanne Gnifetti hytten for overnatting.
Dag 5:
Tur til Signalkuppe og Ludwigshøhe. Ny overnatting på Gnifetti hytten.
Dag 6:
Retur til Stafal for å kjøre videre til Sveits og Saas-Fee.
Dag 7:
Tur til Allalinhorn 4027 moh

Egne turrapporter fra hver tur!