Raudhaugen (22.07.2019)

Characteristic Jogging
Ascents Vesle Raudhaugen (1,038m) 22.07.2019 12:41
Raudhaugen (1,045m) 22.07.2019 12:47

Det er litt roligere på jobb om dagen, så da valgte jeg å avspasere i dag for å bli med MMO og GO til Sør-Fron, hvor de skulle vise frem Bjartur til noen potensielle kjøpere. Hesten blir ikke brukt lengre når MMO studerer i Trondheim og jobber hele sommeren.
Mens de drev med hesten rakk jeg et par småtopper i nærheten, som jeg riktignok har vært på tidligere, men da gikk jeg opp fra andre start steder

Bommen nektet å åpne seg, så da parkerte jeg her og jogget innover veien
Jeg tok av veien og inn denne grinda, da det virket å være riktig med tanke på korteste vei og stien som var tegnet inn på kartet
Det viste seg å være en tabbe, da gresset på løkka var kliss vått fra regnet i går. Joggeskoene ble gjennomvåte etter noen få meter
Når jeg kom til grinden på øversiden av jordet, kunne jeg følge tørr og fin sti resten av turen
Her var det lett å gå og jeg kunne småjogge innover mot fjellet
Benk og stolpe på toppen av Raudhaugen, bildet er tatt sørover
Utsikt oppover Gudbrandsdalen
Når jeg kom ned igjen til grinda, tok jeg den fine stien langs gjerdet tilbake til veien
Her starter stien fra veien. Jeg skulle derfor ikke ha tatt av veien så tidlig som jeg gjorde på tur innover.