Raulandsfjell m/ungene: Bosnuten (18.07.2019)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Arabu (940m)
Endpoint Samme (940m)
Ascents Bosnuten (1,431m) 18.07.2019
Visits of other PBEs Rjukanvegen ved Arabu (940m) 18.07.2019

Dag 3:

Ny dag og ny tur, denne gang til Møsvatn og Bosnuten.
Parkerte ved avkjøringa til Arabu og gikk innover bred og god sti som passet muttern bra.
Alle kosa seg oppover her, flott utsikt hvis man tar seg tid til å snu seg innimellom.
Etterhvert kom vi til brattliene oppunder Bosnuten, her valgte gamlingene å vente, men også Amalie ga utrykk for å bli igjen mens Adrian og jeg gikk videre. Ikke rart jentungen på 7 var litt sliten og den siste biten så litt skremmende ut der nede fra.
Adrian langet ut oppover den første brattbakken, men sa han ikke orket klatre opp den storurete "veggen" framfor oss..hehe..så da måtte jeg presisere at vi IKKE skulle opp der og at stia gikk rundt. Tror Adrian var fornøyd av å høre det, så han fikk nye uante krefter...makan...vi tok igjen folk som var små prikker der framme....uten å overdrive...han løp opp de siste snirklete harde brattkneikene som han trodde var de siste før toppen hver gang :-)
Dæven det gikk fort opp til toppen fra der vi forlot resten av gjengen, imponert så det holder av Adrian, kort pause på toppen før vi raste ned igjen til de andre.
Amalie løp oss imot når hun så oss og ga oss en klem, herlig velkomst...takk Amalie!
Velfortjent full strekk i lyngen i herlig overskyet vær med litt trekk i lufta.
Ungene kosa seg storveis og Amalie ville vise meg at hun også hadde klart å nå toppen ved å løpe rundt på alt som var av småknauser i området, herlig :-)

Siden tuslet vi alle ned igjen til bilen, storfornøyd med dagen!