Bail på vestryggen på Juratind (20.07.2019)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Start point Rabben
Ascents Nørdre Gjurafjellet (1,385m) 20.07.2019 23:35

Jørgen ble med på tur. Vestryggen var i planen. Hadde fått tips om å gå via Jurafjellet. Gikk via nørdre jurafjellet. Det var dumt. Kom oss ikke ned i skaret til Jurafjellet, og brukte masse tid på å knote rundt i gressklyve geiteterreng. Endte med å snu og gå ned samme vei vi kom opp. Jørgen ville helst ned, Ellen Sophie ville helst opp. Jeg var oppgitt og lei. Vi baila. Stakk til Sogge bru og bada istedetfor. På vei til Vågå etterpå datt eksosanlegget av bilen min og klarte sånn halvveis å vinne det opp med noe bailetau. Måtte likevel kjøre 30km/t gjennom reinheimen fordi det subbet i bakken. Bra vi baila på Juratind ass. Fikk byttet til Ellen Sophies bil i Vågå. Nå står bilen min der med stinker av 4 uker med teltliv. Stakkars mekaniker som må inn dit.

Dritt
Romsdalen er barsk og gir alltid motstand
Jørgen er fornøyd da
Kom oss ikke ned i skaret her. Vestryggen i bakgrunnen