"En passant" bestigning av Blekketjernshøgda (20.07.2019)

Written by Stigun GSM

Start point Varpet målestasjon(Statens vegvesen) (218m)
Endpoint Samme (218m)
Ascents Blekketjernshøgda (613m) 20.07.2019 17:49
Visits of other PBEs Oslo (0m) 20.07.2019 16:39
Hente/flytteoppdrag for datter Line i Oslo. Etter pålessing i Oslo på vei tilbake til hytta, passerte vi beleilig nok Varpet og Statens Vegvesen sin veiestasjon ved Nittedal ordlige kommunegrense på RV4. Parkerte "diskret" og begynte å gå oppover grusveien i nordlig og nordøstlig retning. Det var imidlertid umulig å gå forbi deilige markjordbær som vokste i veikanten, så et aldri så lite påfyll av velsmakende solvitaminer og antioksydanter ble. Videre oppover veien til denne svingte i østlig retning og herfra stiløst gjennomskone til Blekketjernshødgda, dvs vi tror kanskje det er en meter høyere litt sør for den med noen steiner og flagg markerte toppen. det
Beskjeden varde, men flagget er på plass på Nittedals HP

"Bushing" omtrent samme vei tilbake ca 1/2 km og tilløp til småjogging de resterende ca 4,5 km ned til bilen. Takk til Line for trivelig turfølge!