Storrunden inkludert Alfredfjellet (09.07.2019)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Start point Revdalen (85m)
Endpoint Revdalen (129m)
Ascents Alfredfjellet (420m) 09.07.2019
Fuglefjellet (411m) 09.07.2019
Hambergfjellet (440m) 09.07.2019

Sesongens tredje og siste storrunde der jeg teller lomvi og polarlomvi i sju ulike prøvefelt. Tre av prøvefeltene mine er langs brinken av Fuglefjellet, ett på Hambergfjellet og tre nede i Glupen som er ei dyp kløft som ligger mellom Hamberg og Alfredfjellet. Gikk selfvølgelig oppom toppen på Fuglefjellet på veien. Lå store tåkebanker ute i sjøen, men heldigvis holdt de seg på østsiden og relativt lavt så fikk god sikt på alle tellefeltene. Etter å ha gjort ferdig tellinga i Glupen gikk jeg over Alfredfjellet ned til Ellasjøen og hilste på de to fra NP som holder på med feltarbeid på alkekonge der før jeg gikk hjem til Revdalen via Ymerdalen. Så to fjellrevvalper i hiet i Ymerdalen og møtte på ei av jentene på metten sammen med hunden Yukon like etterpå.

Fin utsikt sørover fra første tellepunktet mitt som ligger på Fuglefjellet
Polarlomvi hekker i tusentall i fjellsidene på Fuglefjellet
Bolten og den beskjedne varden på Fuglefjellet
Utsikt nordover fra Hambergfjellet
Varden på Alfedfjellet med Antarticfjellet i bakgrunnen
Mange fossiler å se på Alfredfjellet