Loen Skylift (15.07.2019)

Characteristic Walk
Ascents Hoven (1,011m) 15.07.2019 16:15
Nord for Hoven (1,118m) 15.07.2019 16:15

Etter et lite Sunnmøre-raid med Øystein et par dager + et par dager solo fikk jeg høre at deler av familien skulle på kjøretur rundt om på vestlandet, med ankomst Loen litt utpå ettermiddagen. Jeg hadde dermed litt tid tidlig på dagen og fikk raska med meg 3 korte pf100-topper i Sykkylven før jeg begynte på kjøreturen nedover for å møte de! Alt klart for en real turist-tur! Gondolen ble fylt opp og like etterpå var vi på toppen. Litt ambivalent følelse oppover, på en måte gøy å kjøre og fint at mange som ellers ikke har muligheten kan oppleve høyfjellet og utsikten. At det er spektakulært er det ingen tvil om! Samtidig føltes det personlig ut som "juks", mestringsfølelsen er minimal og det er et stort naturinngrep. Men, pluss og minus med alt! Personlig krysser jeg fingra for at disse ikke dukker opp "overalt" i fremtiden! Uansett, på toppen ble det en liten spasertur rundt en av stiene som er annlagt + en liten tur ut for å sjekke området basehopperene hopper fra! Vel nede igjen ble senga i bilen oppgradert med et hotellrom med bror. Vi fant også et shuffleboard senere på kvelden i Stryn sentrum og endte på en aldri så liten snurr.