Lisboa (04.07.2019)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Lisboa 04.07.2019

Spiste frokostbuffet og dro av gårde i 11 tiden. Kjørte nesten nonstopp til Lisboa. Kun avbrutt av en liten mat og fylling av bil pause et sted på veien. I Lisboa hadde vi fått en koselig AirBnB leilighet i 4 etasjen i en blokk like ved Panteao National. Leiligheten var veldig trivelig og med 3 soverom. Utsikten min fra soverommet var spektakulær, for jeg så rett opp på Panteao National. Ikke aircondiotion her heller. Men ble levelig etter hvert, for det var gode muligheter for gjennom lufting. På kvelden spiste vi på en lokal restaurant som het Agulha no Palheiro. Helt tilfeldig bestilte Thomas en drink som het Michelle Pfeifer. Når vi lurte på hvorfor drinken het det, så kunne den hyggelige serveringsdamen fortelle at deler av storfilmen Russian House med Sean Connery i hovedrollen var blitt spilt inn her. Artig :-) Tok tre tapasretter, hvor alle var fantastiske. 1. En soppstuing. 2. Bacalao. 3 Nydelige tynne skiver av indrefilet som smeltet på tunga. Og hjemmelaget sjokoladefondant med 4 kuler is til. Bl.a. Avocadois og mangois. Kjempegodt! Denne restauranten kan virkelig anbefales! Dagen etter gikk vi også mye rund i Lisboa. Besøkte bl.a. den store festningen / borgen Castelo de S. Jorge. Her har man en enestående utsikt over hele Lisboa. Så også den kjente og spesielle heisen Elevador de Santa Justa. På avreise dagen kjørte vi over den utrolig flotte broen som heter 25 april broen. Den ligner veldig på Golden Gate broen i San Fransisco. Men er nok ikke like fin og like stor som den.