Torre (03.07.2019)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Ascents Torre (1,993m) 03.07.2019

Avreise ca kl 12. Dro innom den fine surfestranda igjen, og badet og solte oss i 3 timer før vi tok raskeste veien opp i de Portugisiske fjellene. Skulle til det høyeste punktet i fastlands Portugal. Fjellet heter Torre, er 1993 moh og ligger i fjellkjeden Serra Da Estrella. Ankom der i 19-20 tiden. Flott lite område, med en liten butikk og restaurant. Ellers bare noen radar kuler, et tårn, og et steinmonument som var på 7 meter, dette for å komme over den magiske 2000 meters grensen. Høyeste fjellet i hele Portugal, ligger i Azorene, på øya Pico, og toppen heter også Pico :-) Tok noen bilder, og kjørte så i 10 min nedover fjellet retning østover til hotellet vårt som het Luna Hotel. Litt gammelt og litt slitt, men koselig og sjarmerende allikevel. Fikk ikke liv i aircondition anlegget, så da ble det å lufte på gamlemåten, med et vindu oppe. Luktet litt tjære når vinduet sto oppe, men synes nesten det ble bedre av det. Fikk nydelig middagsbuffet til kvelds. Masse deilige oster og grønnsaker. Masse deilig kjøtt. Og en del litt uvante ting, slik som en form for blodpølse av svin., opphakkede griseører og kylling hjerter. Nam nam :-)