Verste turen (28.06.2019)  1

Written by baltopaaeventyr (Karoline Søvik Killingrød)

Endpoint Dyngeland (72m)
Ascents Hånuken (233m) 28.06.2019 18:18
Furekampane (234m) 28.06.2019 19:34

Topp to verste turen jeg har vært på. En varm junikveld var ikke den rette tiden å gå denne turen på. Skogen dominerte hele veien og en så sjeldent hele stien på grunn av masse gress og andre planter som hadde vokst over den. Mye gjørme til tider var det også. I starten var jeg redd for at det skulle være hoggorm siden jeg på 2/2 turer som jeg gikk for noen uker siden da det også var varmt møtte på hoggorm. Etter hvert møtte jeg på en padde. Etter det møtet var det sikkert 30 flere av dem, om ikke flere. Så da ble jeg redd for å tråkke på dem og de kvapp meg flere ganger idet de hoppet til siden rett foran meg. Jeg hadde høy puls hele turen, og jeg vurderte 500 meter før toppen å snu fordi den «korte» turen ikke ble så kort allikevel. Jeg motiverte meg selv ved å tenke at hvis jeg går på toppen nå, så slipper jeg å komme tilbake igjen her. Og det funket. Mye topp var det ikke, og Peakbook-kartet var så treigt at jeg trodde toppunktet var enda lenger borte, slik at jeg gikk 30 meter forbi. Så var det nedturen. Jeg var tøffere enn da jeg gikk opp fordi jeg gikk i god tro om at alle paddene nå var hoppet til siden. De fleste hadde det, men jeg møtte nok på 10 stykker på veien ned igjen. Jeg kom utav stien et lite stykke på vei ned igjen, og der jeg stod mitt i alle buskene så jeg at jeg hadde fått flått på meg. Og ikke bare én. Jeg plukket sikkert av meg 8 stykker akkurat da, og 30 til på veien ned. Aldri vært med på makan. Nå gjenstår det å dusje og finkjemme seg for spor etter flått. Jeg ville heller møtt på én hoggorm enn alle dem paddene og flåttene. Jeg kommer nok ikke til å bli med på flere <100mpf-lister med det første. I hvert fall ikke i Bergen. Den siste på listen håper jeg å få sjekket av i morgen. Snx