Norddalstoppen (02.07.2019)

Written by WencheG (Wenche Gunnestad) GSM

Ascents Gatterčohkka (1,052m) 02.07.2019 20:39
KOSETUR MED 4 DAMER OG 6 SMÅ HUNDER :-)

Når det endelig blir et vær som minner om sommer her i nord, så må man bare skynde seg og pakke sekken og skifte til fjellklær når arbeidsdagen er over! Så denne turen begynte vi å gå ifra togstasjonen på Bjørnfjell kl 18.30 om kvelden. Vi krysset jernbanen i kulverten og begynte å følge Rallarveien. Denne turen er en del av Ti-på-topp i 2019, så vi fulgte heretter bare merkingen av orange prikker, og disse var det mange av. Det var en fantastisk følelse å endelig kunne gå en kveldstur uten dunjakke, og både to- og firbeinte koste seg. Etter litt over to timer med skravling, fliring, foto-sessions og litt påfyll av energi var vi på toppen.

Missing title

Written by WencheG 18.07.2019 23:22

Ja, flott tur i lettgått turterreng :) Den tar du i full fart! Litt folksomt nå som den er med i "ti på topp".

Missing title

Written by DagL 18.07.2019 01:09

Nydelig bilde. Har aldri vært der. Så artig at den så vidt bikker over 1000 moh. Må nok ta meg en tur.