Storhøe (01.07.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Storhøe østtoppen (1,604m) 01.07.2019 17:08
Storhøe (1,603m) 01.07.2019 17:15

Været ble bedre så jeg kjørte videre innover for å se hvor det var best å starte for å gå på Storhøe. Jeg kjørte inn til Skardbekksætran, men snudde og kjørte tilbake der jeg så at det gikk sti oppover på sørsiden av fjellet. Lettere å gå oppover på sti, selv om den ikke går korteste veien.

Jeg parkerte ved rasteplassen der veien går over Storhøbekken
Jeg fulgte fin sti oppover lia. Jeg så kun en fortopp fra stien
Der det var naturlig å ta av stien jeg hadde fulgt, gikk det av en tydelig sti til høyre som jeg kunne følge bort til fjellet
Tilbakeblikk ned mot start i det det kommer en mørk regnsky forbi
Når jeg kom opp på sørtoppen, kom regnet og tåka, så sikten blir svært redusert. Uten regnjakke ble det også vått og kaldt
Stor varde på toppen av Storhøe, skulle bare mangle
Skilt som bekreftet at jeg var på rett topp. Null utsikt i dag pga tåke og regn på toppen
Tilbakeblikk opp mot toppen når jeg kom under tåka
Lengre ned så været bedre ut, og regnet ga seg heldigvis