Kistefjellet og Kvittinden (01.07.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Sør for Steinfjellet (446m) 01.07.2019 14:07
Kistefjellet (1,003m) 01.07.2019 15:39
Kvittinden (933m) 01.07.2019 16:26
Visits of other PBEs Milsteinsbua (630m) 01.07.2019 14:49

Yr og Storm var ikke optimistiske i forhold til været i dag, så vi bestemte oss for å gå på Kistefjellet. I starten var ikke været aller verst. Litt småyr innimellom, grått, men relativt god sikt. På rundt 800 høydemeter begynte tåken å komme og sikten ble betydelig dårligere. Det ble derfor ingen sikt fra noen av toppene. Vi fulgte bilvegen stort sett hele tiden oppover. På vei ned gikk vi oppom Kvittinden. Vi hadde sett noen snørenner oppover som vi ønsket å ta på vei ned, men tåken gjorde det vanskelig å se. Likevel var vi heldige og fant igjen snørennene vi hadde sett, og vi dro god nytte av de nedover. Det ble en tung tur til tross for at vi gikk mye på vei. Dels skyldes det snøen, men også det at vegen var veldig løs. Etter turen kjørte vi en times tid nordøstover til Hamnvåg for å overnatte.