Rebuffat på midi (29.06.2019)

Written by kristoffergh88 (Kristoffer Günther Hansen) GSM

Ascents Aiguille du Midi (3,842m) 30.06.2019 12:45

Jentene sa nei takk etter gårsdagen på Eperon des comsmique og da ble det guttetur opp superklassikeren Rebuffat på sørsiden på midi. Kom med første heis og beinet ut av heisen. Var først på snøeeggen og dermed også først på innsteget. Likevel hadde vi to lag foran oss som hadde begynt fra Cosmiquehytten. Her var det bare å presse på i beste sirkuschamo stil og Håvard ledet første lengde helt opp i rumpen på hun som fulgte i laget foran oss. Vi fikk en Walisisk tindeveileder bak oss med gjest som ledet rett i rumpen på meg, så her var det sosialt på cragget. Jeg linket de neste to lengdene og kom dermed forbi første laget, og ledet opp i rumpen på neste lag som hadde tatt vann over hodet til de grader der det ble blodaidet på 5,er sva. Endte opp på samme stand som de og så måtte vi vente litt. Etterhvert klatret de litt feil, og Håvard fikk blastet forbi. Han som ledet hos de ble stressa og klatret etter Håvard uten å sette noen sikringer, noe som betød at de to nisser som fulgte endte opp med skikkelig pendel potensiale, og da ble det mye styr for de. Nå hadde vi føringen og kunne kose oss videre til toppen. Tindisen bak oss holdt på å klikke av joikateamet og valgte en annen variant opp og kom opp til siste stand før toppcruxet samtidig med oss. Viste seg at han hadde første fribestigning av disco2000 på store Blåmann. En harding!! Siste lengde var en sportslengde grad 6b. Håvard gikk det lett i fri, og jeg fulgte i fri med et nødskrik. Balletung sekk og 3700moh gjør crimpene utrolig små. Ble mottatt ved heisen av halve Japan, og kunne nyte returen med heis. La oss ett par timer i lyngen ved midtstasjonen og så på teten i 90km,eren. Spreke folk altså

S cracken. Nydelig
Hotdogs
En av de mange løperne som kommer i mål etter 18timer

Ultra

Written by kobbenes 30.06.2019 19:24

18 timar og 90 km er jo heilt sjukt!

Ser kos ut den klatringa då men høyrest litt overbefolka ut?

Sv: Ultra

Written by kristoffergh88 13.07.2019 19:19

Syke folk ja. Mye fin klatring. Skulle gjerne gjort litt mere. Tror det er masse som er fritt for folk også