Sankta Synneva-hornet (28.06.2019)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Sankta Synneva-hornet (689m) 28.06.2019
Visits of other PBEs RV55 Almenningen P-plass (128m) 28.06.2019
Toppen i tåke og stri, fuktig vind
Kom fra Ålesund og ned hit for her lovet de bedre vær, ikke strøkent, men de lovet at det ikke skulle værer tåke. Kjørte utover i retning Måløy/Selje og parkerte på p-plassen ved RV 55. Plass til 4-5 biler her. Kunne kjørt inn på stølen, men er glad vi ikke gjorde det for der inne var det masse sau.
Parkering ved RV 55
Gikk inn til stølen og til høyre for siste bygningen, går det en sti opp i skogen. Den er ikke merket før du kommer litt oppover. Fin sti oppover og været var bra, helt til vi kom opp over de fine steinhusene, da kom først vinden og senere den fuktige tåken og det ble skikkelig ufyselig på toppen. Satt og ventet litt bak varden, skrev oss i de 3-4 bøkene som var i de to postkassene der oppe og håpet på at tåken skulle lette, men det var ikke håp. Sikkert flott utsikt! Da vi kom ned til steinhusene igjen, lettet tåken. Uansett var dette en bonustopp for oss, da vi diskuterte om vi skulle forlate Vestlandet i denne omgang.