Besseggen (27.06.2019)

Sørvest for Nedre Russglopet (1,452m) 27.06.2019 10:53
Gloptinden (1,678m) 27.06.2019 12:24
Veslfjellet (1,743m) 27.06.2019 16:37

I dag skulle det bli langtur over Besseggen med en avstikker opp på Gloptinden. Vi sykla fra Campingplassen og inn til brygga hvor begge båtene lå til kai.
Det var fint vær og heldigvis litt kjølig i lufta.

Vel fremme ved Memurubu og mange spente folk som er klare for tur
MMO måtte knyte skoene før vi ruslet oppover i rolig tempo, da vi ville spare kreftene utover dagen
Tilbakeblikk litt opp i lia etter at vi hadde gått av stien. Godt å komme ut av køen av turgåere på stien
Opp mot Sutringssue
Endelig oppe på den første lille toppen. MMO med Besshøe i bakgrunnen
Da så vi bort på Gloptinden og fikk bekreftet at det var et stykke bort til toppen
MMO peker på toppen av Sutringssue
Det ble litt opp og ned bort til ryggen av Gloptinden, og her gikk vi ned på snøen
Endelig var vi oppe på ryggen og da ventet det en flott tur bort til toppen
MMO på toppen av Gloptinden i gang med å ta bilder. Russvannet og Nautgardstinden i bakgrunnen

Da gikk telefonen tom for strøm, så det ble ikke flere bilder

Jeg klarte å slå av klokka en liten bit opp mot ryggen på Gloptinden, så høydekurven og trackingen er ikke helt riktig. Vi var oppom et par småtopper i terrenget der når klokka ikke var på