Rundtur i Opdalen (26.06.2019)

Written by vegardfj (Vegard Fjeld) GSM

Characteristic Jogging
Ascents Vilderås (512m) 26.06.2019 10:50
Hovde (566m) 26.06.2019 12:50
Visits of other PBEs Nilsrud p-lomme (135m) 26.06.2019 09:51
Vanebuvann demning P-lomme (255m) 26.06.2019 11:54

Rundtur i Opdalen i dag. Fint og varmt vær for tur i delvis nytt terreng for meg.

Løp innover veien under Skriua og videre innover til jeg fant veien som gikk opp til Sølverødseter. Videre på sølete skogsvei som var ryddet med gravemaskin så det ut til. Fulgte denne til den endte i ingenting, så jeg fortsatte uten sti fram til jeg fant stien som gikk forbi Langevann og fram til grusveien som går ned til Vanebuvann.

Nydelig utsikt og fin nedstigning fram til Vanebuvann. Når jeg kom til demningen, fortsatte jeg over Grorudveien og oppover grusveien som gikk øst- og sørover mot Hovde. Når jeg kom til enden av denne fulgte jeg et traktorspor et par hundre meter før jeg skjærte opp lia i retning Hovde. Flott skogsterreng å gå i på denne siden. Traff også på en elg i lia.

Bedre utsikt på toppen enn forrige gang jeg var her, da var det bare tåke. Fulgte blåmerket sti ned på sørsiden ned til grusveien. Fant så en slags sti merket med gule bånd som jeg antok gikk mot Hogstad. Veldig tett merket inntil det plutselig forsvant helt. Fant da en skogsbilvei gjennom et hogstområde som jeg fulgte resten av veien ned. Deretter langs veien tilbake til bilen.

Idyll ved Sølverødseter
På vei opp etter Sølverødseter, her er det kjørt gravemaskin for å rydde vei
Vanebuvann
På vei opp til Hovde fra nord, flott skogsterreng
Hvis du ser veldig nøye etter, så ser du sannsynligvis ikke elgen midt i bildet allikevel