Fin ettermiddagstur (24.06.2019)

Written by bigmob (Morten Bigseth) GSM

Ascents Rensfjellet (941m) 24.06.2019
Punkt nordvest for Rensfjellet (929m) 24.06.2019

Var på Kråkfjellet for et par år siden, men tida strakk da ikke til for å slenge innom denne samtidig. Nå som jeg skulle kjøre bilen via diverse kunder og til årets ferie i Vesterålen fikk jeg en ny sjanse.

Tok akkurat samme utgangspunkt ved parkeringen på Samsjøen. Samme rødmerkede sti innover, men nå var det merket Rensfjellet 7,5km.

Så da var det bare å følge all nymerkingen helt opp egentlig. Var lagt ut klopper over de verste stedene over myrene t.o.m, så ble aldri ordentlig våte sko.

Været var upåklagelig med strålende sol og nærmere 20 varmegrader. Et par klegger helt i starten, men faktisk merkelig lite innsekter. Var heldigvis litt vind, så det hjalp vel på. Vel oppe måtte jeg skjene litt til venstre mot kommunetopp-punktet først - et par timer etter start ved Samsjøen.

Noen ganger er'e helt ålreit!

Nøt matpakka og utsikten i alle retninger før samme sti ned igjen. På vei ned til Lundamo stoppet jeg noen minutter og så dette vakre rådyret spasere nesten helt inn i bilen, mens jeg skiftet til mer anstendig tøy.