Kivfjellet (24.06.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Kivfjellet (949m) 24.06.2019 17:24

Da bar det nordover mot Hanestad. Litt før jeg kom dit, svingte jeg opp en låst skogsbilvei opp dalen. Det var en lite brukt vei som var i dårlig forfatning, og et sted måtte jeg krysse elva uten bru, så dette ble virkelig en artig motorsykkel tur. Det er veldig moro å kjøre på slike dårlige veier i skogen, da man får mye action og trim, samtidig som man ser mye fin natur.
Jeg parkerte ved den øvre demningen og krysset elva på store steiner under demningen før jeg startet på motbakkene opp til Kivfjellet.

Her var det ikke noen bru over elva, så da var det bare å gi gass så vannet sprutet
Tilbakeblikk mot start i det jeg har krysset elva rett under demningen
Etter en varm tur opp skogen var det godt å komme opp der vinden tok litt og knotten blåste bort
Utsikt opp Østerdalen
Det var en real varde på toppen av Kivfjellet
Utsikt over på Atnglupen som var dagens første topp
Utsikt sørover
Utsikt mot Kivsjøan og ned mot turstart ved demningen