Ljosvoldsvarden (16.03.2012)

Written by Runemb (Rune Blomberg) GSM

Ascents Ljosvollsvarden (301m) 16.03.2012

Tok av Totlandsvegen ca 50 nedenfor avkjørselen til Ljosvold. Fulgte er dårlig skogsvei til endes og fortsatte så gjennom tett granskog. Meget tett. Kom til en plass med masse rotvelt og kom ikke gjennom der. Gikk rundt og videre oppover. Skogen ble om mulig mer ugjennomtrengelig.
Gikk på GPS til jeg ikke kom høyere. Der dukket det opp en steinvarde. Så den ikke før 10 m fra. Nå var jeg på en liten rygg med en antydning til sti på. Anslått høyde 301 m.
Nå ville jeg bare ned og det raskeste vei. Tok peiling på gården Ljosvoll og brøytet meg nedover.Kom ut i et hogstfelt og tok meg ned til sideveien til Ljosvoll.
Dette må være en av de verste toppene jeg har vært på. Uten GPS tror jeg ikke jeg hadde funnet toppen.
Har rettet høyde og PF på toppen, samt flyttet tegnestiften mot NNØ.

Den som leter finner....

Written by knutsverre 18.03.2012 22:14

Og vi som trodde vi hadde vært på Ljosvoldvarden, men så var det bare på et trigpunkt på 297 moh, hele 4 m lavere enn toppen/varden du fant fram til Rune. Det blir nok en ny tur på oss på en bedre dag enn da vi var der sist!

Sv: Den som leter finner....

Written by Runemb 19.03.2012 19:35

Føler med deg. Dette er ikke en topp jeg vil opp på en gang til. Får håpe dere finner en bedre vei opp.