Barlindåsen og Ramstadslottet (16.06.2019)

Written by Stigun GSM

Ascents Ramstadslottet (394m) 16.06.2019 16:22
Barlindåsen (398m) 16.06.2019 16:43
Visits of other PBEs Marikollen Skisenter P-plass (210m) 16.06.2019 15:24
Litt sliten i beina etter blandet sykling og en del tråkk i myrete og vått terreng til Vidvangsåsen Sør og Mørkreiåsen tidligere på dagen kjørte jeg til Fjerdingby og parkerte ved Marikollen Skisenter(antar det er her Henrik Kristoffersen har ervervet sine alpine basisferdigheter..) med sikte på bestigning av Barlindåsen som er kommunetopp i Rælingen kommune. På god grusvei i starten , etterhvert litt mer steinete. Valgte stidele til venstre etter markert sving på stien. Gikk litt feil like etter stidelet men oppdaget snart feilen og peilet meg inn på stien mot Ramstadslottet tvers gjennomskogen og snart var jeg på track igjen. Litt opp og ned og over noen myrpartier til Ramstadslottet som var en markert knaus med brukbar utsikt. Akkurat da jeg var på toppen kom noen regndråper. Etter litt "fast food" og drikke videre på sti ned til søkket mellom Ramstadslottet og Barlindåsen og igjen på ny sti småbratt opp mot Barlindåsen,hvis topp ikke ruvet på samme måte som Ramstadslottet.
Ramstadslottet

Fra Barlindåsen på nordlig stitrase tilbake mot stikonvergens; noe kortere enn den sørøstlige varianten jeg hadde fulgt opp til Ramstadslottet, og siste stykket fulgte jeg samme vei som på oppturen tilbake til bilen; etter en grei rundtur.