Harøyburet (03.06.2019)  5

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Harøyburet p-plass (25m)
Endpoint Harøyburet p-plass (25m)
Ascents Harøyburet (156m) 03.06.2019
Visits of other PBEs Harøyburet parkering (25m) 03.06.2019

Jeg og Besta hadde lenge tenkt til å ta en kort tur på et kystfjell. Vi endte opp med å ta det som en heldagsutflukt, hvor vi besteg to små topper (se Æafjellet i egen rapport). Kjæresten min Ingvild ble også med på turen, og vi hadde en fortreffelig tur i mildt forsommervær.

Kjører gjennom denne flotte allèen for å komme til parkeringsplassen

Utsikt mot fjellet fra parkeringsplassen. Det skulle vise seg at vi brukte 22 minutter til toppen

Ingvild starter ved godt mot

Sørvestflanken forseres enkelt på høyre side

Toppen nærmer seg

Obligatorisk toppselfie av hele ekspedisjonsfølget!

Utsikt mot nordøst

Utsikt mot nord: Mot kommunesenteret Steinshamn. Om et halvt år (01.01.2020) vil dette kommunesenteret vike for det noe større Ålesund, mens Harøyburet mister tittelen som kommunetopp til den noe høyere Lauparen (1434) i dagens Ørskog.

Utsikt mot Fjørtofta og Flemsøya

En svært så kulinarisk opplevelse hos Havstuene på Finnøya! Svært god Uer til lunsj
Etter en behagelig middag, tok vi ferge over til Fjørtofta. Var 2t 45min på Harøya, noe som var passelig for fjelltur + en god lunsj.