Kjerstadtinden (31.05.2019)

Geschrieben von KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 4h 54min
Entfernung 11,0km
Höhenmeter 900m
Besteigungen Kjerstadtinden (854m) 31.05.2019 02:51
Besuche anderer PBE Kjerstadfjellet parkering (12m) 31.05.2019 00:12

I natt var det spådd flott vær og lite vind. Av den grunn bestemte vi oss for å dra ut til Tjeldøya på tur. Vi dro hjemmefra rundt kl. 23.30. På bilturen til så vi 2 elger som var i veikanten.

Hans Thorvald på vei til Kjerstadtinden

Hans Thorvald hadde lest om at det var en nymerket sti opp til toppen av Kjerstadtinden. Denne mistet vi dessverre etter kun 50 meter. På tilbaketuren så vi at det muligens skyltes noen merkede trær som ikke hadde overlevd vinteren. Manglende sti gjorde at vi måtte finne vår egen vei oppover. Dette var uproblematisk da vi kunne gå på svaberg opp til ca. 280 høydemeter. Derfra ble det litt opp og ned i terrenget, før vi fant igjen den merkede stien på i overkant av 300 høydemeter. Stien var tidvis litt vanskelig å følge, så vi var litt på og av den. Det var fint å gå, og det var en del harde snøpartier vi måtte gå på. Mellom 600 og 700 høydemeter tok vi på oss brodder, noe som ga bedre feste. Dette gjorde vi også på tilbaketuren. Utsikten og lyset var veldig flott på turen, og været ble bedre og bedre jo nærmere vi kom bilen. Vi klarte nesten å følge den merkede stien på vei ned.

Utsikt over Lødingen
Strandtinden
Hans Thorvald på toppen av Kjerstadtinden
På vei nedover

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.