Fagerliheii, høyest i Drangedal (30.05.2019)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Fagerliheii (911m) 30.05.2019 15:41
Punkt ved Fagerliheii (910m) 30.05.2019 15:41
Visits of other PBEs Fagerliheii fra sør 30.05.2019 15:41
Fagerliheii parkeringslomme (375m) 30.05.2019 15:41
Fagerliheii stistart (377m) 30.05.2019 15:41

På vei fra vest til øst. Hadde sett meg ut to topper som delte opp kjøringa ganske så bra med omtrent 2 timers kjøring før pause. Hadde tidligere på dagen vært på høyeste punkt i Audnedal og var nå klar for høyeste i Drangedal. Etter litt diverse "kvalitet" på kommunetoppturene den siste tida hadde jeg litt større forhåpninger til denne. Drømmen var sti, utsikt og minimalt med bushing.

Fikk på meg de våte joggeskoa og dro med meg en banan i hånda før jeg begynte på fin sti. Det hadde regna tidligere på dagen, men var nå opplett. Ikke langt oppi lia gikk stien over til svaberg, disse var fremdeles våte og ganske så sleipe. Merkinga oppover var det ingenting å si på, blåmerka tett hele veien opp. Fikk ei regnskur over meg i en 10 minutters tid. Fikk også god utsikt mot vest over blant annet Hægefjell. Mot toppen fikk jeg øye på det jeg trodde var toppvarden. Kom meg i le bak denne og oppdaget at toppene var omtrent 400meter lenger inn, så da var det bare å fortsette videre i lett terreng. Rask kartsjekk på begge toppene før jeg prioriterte å komme meg i le bak varden for å få i meg bananen. Da var det bare å komme seg ned igjen. Ble litt kløning på et par glatte "utsatte" steder som forventet. Vel nede var det bare å skifte til tørt før siste kjøreetappe hjem.

Denne toppen leverte og jeg skulle ønske jeg hadde tatt med meg det andre kameraet også. Fin tur som leverer utsikt hele veien, nytes nok best på en finværsdag når underlaget er tørt.

Hægefjell stikker opp litt til høyre for midten. Må nok prøve å få til en tur ditt i sommer
Bananen ligger klar på postkassa for konsumering