Ørnemyrfjellet, høyest i Audnedal (30.05.2019)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Ørnemyrfjellet (578m) 30.05.2019 11:56
Visits of other PBEs Øvre Flottorp parkering (316m) 30.05.2019 11:56

På vei fra vest til øst. Hadde sett meg ut to topper som delte opp kjøringa ganske så bra med omtrent 2 timers kjøring før pause. Først ut på planen var høyeste punkt i Audnedal, Ørnemyrfjellet. Det var lett regn i lufta så skal ærlig innrømme at jeg vurderte å droppe hele greia, men endte med at jeg svingte av og inn på fin grusvei opp til parkeringsplassen. Her ble det et klesskifte før jeg fulgte stien innover. Denne ble borte for meg i myrområdene og herifra ble det bushing hele veien til toppen. Mye harde busker i legghøyde og jeg i shorts sørga for et par gode sår. På toppen var det grått, vått og sur vind. Var bortom toppvarden og den store steinen like ved som så litt høyere ut. Ble raskt kaldt så begynte på returen. Prøvde å følge et par GPS-spor fra peakbook på vei ned for å se om det var noe bedre, litt vanskelig å konkludere i grunn på en dag som dette da det var en del mer glatte svaberg som stod for et par utfordringer. Endte ihvertfall opp i et fint og grønt skar mot slutten. Vel nede i bilen ble det muffins og rådyrsightseeing før jeg kjørte videre til Fagerliheii, høyest i Drangedal